20 Haziran 2008 Cuma

Skyline GT-R



Japon üreticinin kendi pazarı için ürettiği Skyline GT-R, burada adeta bir Corvette kadar saygı görüyordu. İlk kez 1969 yılında piyasaya çıkan ve zaman içinde sürekli yenilenen Skyline GT-R, çok güçlü motoru, erkeksi hatları, performansı ve sürüş özellikleri, bu aracı adeta bir "ikon" haline getirmişti. Ancak Japonya dışında sadece İngiltere'de satılıyordu. Zira soldan direksiyonlusu asla yoktu...

Tüm bu sır perdesine karşın ünü internet siteleri, dergiler ve televizyon sayesinde yayıldı. Tüm dünyada, onu bir kez dahi gerçek hayatta görmemiş fanatikleri bile oluştu. Buna bir miktar da "Hızlı ve Öfkeli" yardımcı oldu. Nitekim Tokyo Drift filminin ardından bazı Amerikalılar bile Honda'larına ya da Dodge marka araçlarına GT-R logosu takmaya başladı. Aracın yeni versiyonunun piyasaya çıkacağı haberleri, kimileri tarafından pek de umursanmazken, fanatikleri neredeyse gün sayıyordu.

Bu yüzden Nissan, alışılmışın dışında bir taktik izleyer araç için hiçbir tanıtım yapmamaya karar verdi. Yani ne büyük bütçeli reklam filmleri çekilecek, ne de video oyunlarında oynatılacaktı. Bunun yerine kamuflajlı fotoğrafları bazı video ve fotoğraf sitelerine dağıtıldı. Japonya'da ise onun adına bir çizgi roman piyasaya çıkartıldı. Romanın kahramanı, yeni GT-R kullanıyordu. Sonuçta yeni GT-R'ı merakla bekleyen hatırı sayılır bir kitle oluştu. Ve bu kitle, direksiyonunda Renault ve Nissan'ın CEO'su Carlos Ghosn'un oturduğu aracın podyuma çıkışını bile ağzı açık seyretti. Nitekim büyük bir gazeteci ordusu da bunun bilincinde olarak standı adeta işgal etmişti.

Yine çok hızlı
“Herkesin, her yerde ve her zaman hoşlanacağı muhteşem bir spor otomobil" diye tanıtılan Nissan GT-R, bu özelliğini genlerinden alıyor. Nitekim çift turbo beslemeli 480 HP'lik 3.2 lt V6 motor, dört tekerlekten çekiş sistemi ve 6 ileri çift debriyajlı bir vites kutusuyla donatılmış. 0-100 km/s hızlanmasının 3.5 saniye civarında olduğu belirtiliyor. Dolayısıyla bu rakamlar bile heyecan verebiliyor.

Köşeli ve yuvarlak hatların birarada kullanıldığı tasarımı tüm saldırganlığını ortaya koyarken, Skyline geleneğine sadık kaldığını yuvarlak stop lambalarıyla belli ediyor. Aralık ayının ilk haftasında Japonya'da piyasaya çıkması planlanan GT-R, yaklaşık 70 bin dolarlık etikete sahip olacak. Bu rakam, Nissan 350Z'den bile oldukça fazla. Daha sonraysa Amerika ve bazı pazarlarda satışı da gündeme gelebilecek. Zira Amerikalıların heyecanla bekledikleri konuşuluyor.

Hiç yorum yok: