25 Mart 2009 Çarşamba

Dünyanın En Ucuz Arabası 2500 Dolarlık Tata Nano




Hintli otomotiv üreticisi Tata, Hindistan Yeni Delhi’deki 9. Auto Expo Fuarı’nda 2 bin 500 dolar fiyatlı dünyanın en ucuz otomobili olan ’Nano’nun tanıtımını yapan Tata’nın Başkanı Ratan Tata, “Otomotivin bütün güvenlik normlarına ve yabancı çevre kriterlerine uyduğunu garanti ediyoruz” dedi.Tata, böylece gelişmekte olan ülkelerdeki milyonlarca tüketiciye otomobil sahibi olma şansı tanıyacağı, Hindistan’da motorsikletle seyahat eden milyonlarca aileye yönelik uygun fiyatlı ve daha güvenli bir otomobil olarak planlandığı ve petrolün varil fiyatının 100 dolara çıktığı bir dönemde piyasaya sunulması bu ilgiyi arttırdı.

- Tata’nın yeni otomobili ’Nano’nın ekstra donanımı olmayan modelinin Standart versiyonlu fiyatı 2 bin 500 dolar (100 bin Rupi) olarak belirlendi. Bu yılın sonlarına doğru önce Hindistan’da piyasaya çıkacak olan otomobilde, fiyatıyla piyasadaki en ucuz araç olan Maruti Suzuki’nin fiyatının yarısına satılmış olacak. Küçük ve biçimsiz olan Nano, Tata’nın Ford Motor’dan almak için görüşmelerini sürdürdüğü lüks Jaguar ve Land Rover markaları ile tezat oluşturuyor.


- Tata, ilk etapta 250 bin Nano üreteceğini ve yıllık olarak 1 milyon taleple karşılacağını açıkladı. Tata’nın yeni otomobili, küresel otomotiv üreticilerini de Hindistan, Çin ve Rusya gibi gelişmekte olan ülkelere yönelik düşük fiyatlı araç üretme telaşına sokacağı belirtiliyor.

- TATA’nın Türkiye dağıtıcısı ve üreticisi İsotlar Grup, 2 bin 500 dolarlık Tata Nano’nun 2008 yılında Türkiye’ye gelmeyeceğini belirterek, “2009 yılında da getirip getirmemeye daha karar vermedik. Ama baz donanımıyla getirmek çok da mantıklı gelmiyor” açıklamasını yaptı. Tata’nın Türkiye’ye gelse bile fiyatının donanım seçeneklerinin artması ve vergi yükü nedeniyle 10 bin YTL’nin üzerinde olacağı kaydediliyor.

Benzer uygulama ile çıkan araçlar durum:Türkiye pazarına giren yabancı bir otomobil, ÖTV, KDV, bandrol ve plaka giderleri için harcanan miktarlar eklenince yurtdışında olduğundan çok daha pahalıya satılıyor.
- Renault’ya bağlı Dacia’nın da 2004 yılında ’5 bin Euro’ fiyatla pazara sunduğu Logan’ın Türkiye’ye pazara sunulduğu zaman fiyatı 17 bin YTL olmuştu. Bu nedenle Tata’nın dünyanın en ucuz otomobil unvanına sahip Nano modelinin fiyatı da Türkiye’de yüksek olacak.

- Tata’nın Indigo 1.4 MPFI Trend modeli Türkiye’ye giriş fiyatı 11 bin 320 YTL civarında iken söz konusu giderlerin eklenmesi ile yüzde 67.5 artış ile bu fiyat 18 bin 957 YTL’ye çıkıyor.

- Şu an piyasada satışta olan Çin üretimi Ssangyong‘un Actyon Sports M200 XDI 4X2 MT modeli 32 bin 130 YTL iken, Rexton RX270 XDI 4X4 AT modelinin fiyatı ise 96 bin 307 YTL’ye kadar çıkıyor.

- Hindistan üretimi Mahindra Pik Up Tek Kabin 4×2 fiyatı 24 bin 939 YTL, Mahindra GOA 2.6 CrDI 4×4 modeli ise 39 bin 982 YTL fiyatlarla satılıyor. Yine Hint otomobil üreticisi Tata’nın Indigo 1.4 MPFI Trend modeli 18 bin 957 YTL’den satılırken Tata Dicor modelinin anahtar teslim fiyatı 51 bin 942 YTL’ye kadar çıkıyor.

Nano’da var olan özellikleri:
-1 adet sileceği
-Dört kişilik oturma düzenine sahip
-Gösterge olarak sadece km saati ve benzin sayacı
-Tekerleklere güç aktarımı dişlilerle değil kayışla
-Kaputun altında motor dışında, cam suyu haznesi ve akü var
-Motor lüks arçlardaki gibi arkada konumlanmış. Volkswagen gibi arkada olacak. Sadece motoru 700 dolara mal oluyor. 30 ile 35 beygir gücünde.
-Jantlar, maksimum saatte 70 km hızla gidebilecek şekilde üretildi
-Vites otomatik ya da elden değil. Motosikletlerde olduğu gibi vitesi kendisi ayarlıyor.
-Kaportanın yarısı plastikten, yarısı alüminyumdan oluşmakta

Nano’da varolmayan özellikler:
-Radyo, klima, airbag, otomatik cam ve elektrikli direksiyonu yok
-Vitesi, diferansiyeli ve bagajı yok

Genel özellikleri:
- uzunluk 3.1 metre, genişlik 1.5 metre ve yüksekliği 1.6 metre.
- Tekerlekler aracın iç mekanı genişletilmesi için oldukça dışa ve kenarlara yerleştirilmiş.
- Standart ve lüks versiyonu bulunmakta. Resimlerde kırmızı olan araç Standart versiyonlu, Sarı olan araç ise Lüks versiyonlu modeli temsil etmekte.
- 623 CC hacminde 33 PS çok noktadan enjeksiyonlu MPı 2silindirli benzinli motora sahip. Düşük ağırlığı ve elektronik motor yönetim sistemi sayesinde en yüksek gücü ve düşük tüketimin elde edilmesini saplıyor.
- Tubeless (iç lastiksiz) tekerleklerle donatılmış.
- Sert koltuklar, yolcu bölmelerinde sertleştirilmiş metal korumalar, camlarda rezistans bulunmakta.
- Yüksek benzin sarfiyatı ve 2 tekerleklilerin çevreye verdiği zarar nedeniyle - kısa mesafelerde düşük carbon salınımı - düşük tüketim ile taşıma sağlayacağı belirtiliyor.
- Scooter parçalarının kullanıldığı belirtiliyor.

Peki Tata neden böyle bir araç üretmek istemiş:
- Hindistanda yoğun olarak kullanılan motosikletler hem hava kirliliğine hemde sürücülerin her türlü işlerini bu 2 tekerlek üzerinde görmelerinden dolayı (mesela yolculukta karısını arkasına çocuğunu öne alarak kazaya davetiye çıkarılıyor.) Tata bu aracı geliştirerek duyurmak istemiş. 2 tekerlek yerine çok daha güvenli olan 4 tekerlek tercih edilmiş. Kısaca Güvenli Yolculuk. Tasarım aşamasında 200bin satılır denilerek hazırlanan araç tanıtımın yapılmasıyla bu adedin milyonu bulacağı konuşulmaya başlanmış. Tatanın Başkanının açıklamasında bu aracın fiyatı ile 10 adet Swatch saat alınabildiği belirtiliyor. Tata, Çin pazarına baktığında dev cüsseli araçların - yoğun donanım paketlerini kullanıldığını ve fiyatlarında bu ölçüde arttığını , kendilerininde ters bir orantı ile sağlam-ucuz-minimum donanımlı bir araç ürettiklerini söylüyor.
TATA GRUP Hakkında:
Tata Grup, 93 firma ve 220.000’in üzerinde personeli ile 7 farklı sektörde faaliyet göstermektedir. Bunlar, mühendislik, enerji, kimya, tüketim malları, servisler, iletişim ve bilgi servisleri sektörleridir.
Hindistan’ın en büyük ve saygın holdinglerinden olan Tata Grup’un 2005-2006 yılı geliri 22 milyar Dolardır ve bu ülke gelirinin %2.9’unu kapsamaktadır. Tata Grup şirketleri 215.000 kişiyi istihdam etmektedirler. Tata’nın 32 markası arasında Tata Çelik, Tata Danışmanlık Hizmetleri, Tata Motor ve Tata Çay gibi Hindistan özel sektörünün en büyük markalarıdır ve Tata’nın hissedar sayısı 2,8 milyonun üzerindedir. Tata Grup’un 6 kıtada 40 ülkede yatırımı vardır ve 140 ülkeye ürün ya da hizmet ihraç etmektedir.

TATA MOTORS
2005-2006 geliri 5,5 milyar dolar olan TATA Motors, Hindistan’ın en büyük otomotiv kuruluşudur. Ticari araçlarda her segmentte uzak ara lider olan kuruluş kompakt sınıf, orta sınıf ve SUV sınıfında ikincidir. Orta ve ağır ticari araç üretiminde dünyanın beşinci büyük şirketi olan Tata Motors orta ve büyük otobüs üretiminde de dünya ikincisidir.

22.000 kişinin çalıştığı kuruluşta yaptıkları işte, ürettikleri ürünlerde en iyi olma vizyonuna ve grubun tüm değerlerine ve etiklerine sahiptirler.
1945’de kurulan Tata Motors’un gücü artık Hindistan sınırlarını aşmıştır. İlki 1954 yılında üretilen Tata araçlar bugün 3,5 milyonun üzerinde bir sayı ile Hindistan yollarındadırlar. Şirketin üretim üsleri Jamshedpur, Pune ve Lucknow’daddır ve gerek ulusal çapta 1200 noktada bayilik, servis ve yedek parça hizmeti veren bir şebekeye sahiptir. Şirket aynı zamanda güçlü finans işletmesi ‘Tata Motor Finans’ ile müşterilerini satın alma konusunda desteklemektedir.
2004 Eylül ayından beri New York Borsası’na kote edilen Tata Motors artık uluslararası bir otomotiv kuruluşudur. Tata Motors 2004 yılında Kore’nin ikinci büyük kamyon üreticisi Daewoo Ticari Araç Şirketi’ni satın almıştır. Bu satın almayı takiben Tata Daewoo Ticari Araç Şirketi yeni ürünler lanse etmeye başlamıştır. 2005 yılında İspanya’nın tanınmış otobüs üreticilerinden Hispano Carrocera’nın %21’ini satın alınmıştır. Hispano’nun varlığı yeni pazarlara doğru genişlemeyi getirecektir.

Bu satın almalar 1961 yılından beri ihracat yapan Tata Motors’un uluslararası alandaki genişlemesini artıracaktır. Tata 2006 yılında otobüs karoserinde lider olan Brezilya kökenli Marco Polo ile otobüs üretimi konusunda ortaklık içine girmiştir.
Şirketin ticari ve binek araçları bugün Avrupa, Ortadoğu, Avustralya Güneydoğu Asya ve Güney Asya’da pek çok ülkede satılmaktadır. Malezya, Kenya, Bangladeş, İspanya, Ukrayna, Rusya ve Senegal’de de bazı montaj tesisleri vardır.

Tata Motors 50 yıl içinde tüketici isteklerini karşılama kabiliyeti açısından çok önemli deneyim kazanmıştır. Bugün 1400 mühendis ve uzmanın çalıştığı Mühendislik Araştırma Merkezi 1966’da kurulmuştur ve teknoloji ve ürün açısından öncü görevini sürdürmektedir. Tata Motors Hindistan’ın ilk yerli hafif ticari aracını, ilk yerli SUV sınıfı aracı ve ilk yerli binek araç olan Indica’yı geliştiren kuruluş olmuştur. Üretildikten 2 yıl sonra Indica, kendi segmentinde Hindistan’ın en çok satan aracı olmuştur.
Yeni ürün geliştirme adımları hızlanmıştır. 2005 yılında Tata Motors, Hindistan’ın ilk yerli mini kamyonu Tata Ace’ı üretmiştir. Önümüzdeki yıllarda da tüketici ihtiyaçlarına cevap veren pek çok taşıtlar üretmeyi planlamaktadır.

Ar-ge bölümü yalnız yeni ürün değil, çevre dostu teknolojiler ve alternatif yakıtlar geliştirmek için de çalışmaktadır.

Tata Grubunun geleneği olarak, Tata Motors da yazılı ve fikri olarak Kurumsal Sosyal Sorumluluk bilinci ile hareket eder. Birleşmiş Milletler Global Sözleşmesini imzalayan kuruluş bu sözleşmenin prensiplerine uyarak çevre ve çalışma standartlarında sosyal ve toplumsal öncelikleri taahhüt etmiştir. Buna bağlı olarak toplumsal gelişmede aktif rol oynarken, üretim tesislerinin bulunduğu bölgeye de hizmet etmektedir.

Hiç yorum yok: