11 Nisan 2009 Cumartesi

Audi Pazar Payını Yükseltti

Audi, Ocak 2009’da, ilk defa olarak üst sınıftaki rakiplerini geride bırakan satış rakamları bildirdi. VW Grubu’na bağlı olan firma Batı Avrupa’da 45,124 yeni araç satarak hem Mercedes-Benz’in, hem de BMW’nin önüne geçti.

Audi’nin pazar payı şu anda yalnızca Batı Avrupa’da değil, dünya çapında pazarı vuran, otomobil satışlarındaki düşüşten fayda sağlıyor gibi görünüyor. Ocak ayı için Audi’nin bölgedeki Pazar payı yüzde 5.1 oldu. Bu değer Ocak 2008’de yüzde 3.9 idi.

Audi AG’nin Satış ve Pazarlama bölümünün başı Peter Schwarzenbauer otomobil yapımcısının pazar payını arttırmasına yardımcı olan unsurun markanın ürün yelpazesinin yaşı olduğunu düşünüyor. Audi üst sınıftaki en genç filolardan birine sahip. Geçen yıl 12 yeni model piyasaya sürdü ve 2009’un ilk yarısında 6 yeni model daha çıkaracak.

Son yirmi yıldır BMW ve Mercedes-Benz gibi daha yerleşik şirketlerle boy ölçüşebilecek bir marka ismi yaratmakla geçiren Ingolstadt merkezli üst sınıf otomobil yapımcısı aylık satışlarda birinciliği elde etmek için çok bekledi.

Hiç yorum yok: