28 Ekim 2011 Cuma
Servisden kazık yememek için öneriler
En Sık rastlanan fatura şişirme yöntemleri ve neler yapmanız gerektiğini aşşağıda sıraladık :
1 - MOTOR YAĞI
İddia: En basit motorlara bile pahalı bir tür olan sentetik yağlar konuluyor. Pahalı yağı koyarak servis, yağ değişimindeki karını artırıyor. Öneri: Kullanım kitapçığında listelenen uygun yağı satın alıp yağ değişimini kendiniz yaptırın.
2 - KONTROL I
İddia: Pahalı motor yağı kullanıldığında bakım periyotlarının uzayacağı söyleniyor. Ancak çoğunlukla bu sürelere de uyulmadan müşteri servise çağırılıyor. Öneri: Değişken bakım periyotları yerine sabit periyotları tercih etmek genellikle daha uygun maliyetlidir.
3 - CAM SUYU
İddia: İster konulmuş ister konulmamış olsun, faturalarda pahalı bir cam suyu katkısı kalemi mutlaka bulunur. Öneri: Servise gitmeden önce otomobilin cam suyu ikmal kabını ağzına kadar doldurun.
4 - KONTROL II
İddia: Fatura dökümünde yer alan bazı tamirat-değişim işlemlerinin aslında yapılmadığını gördüğümüz örneklere rastladık. Bu müşteriyi düpedüz kazıklamaktır. Öneri: Bazı kontrol noktaları oluşturun. Örneğin yedek lastiğin havasını boşaltın veya yağ filtresini zor fark edilecek bir şekilde işaretleyin. Bu tür kontrollerle faturada yazılan her şeyin gerçekten yapılıp yapılmadığını ortaya çıkarabilirsiniz.
5 - TÜV’E HAZIRLIK
İddia: Kontroller sırasında müşteriye sadece ufak sorunlar bildiriliyor. Tamir sözleşmesi imzalandıktan sonra araçta çok daha fazla arızaya müdahale ediliyor. Öneri: Ucu açık sözleşmelere imza atmayın. Tamir edilecek kalemlerin tek tek listelenmesini ve fiyatlandırılmasını isteyin.
6 - KÜÇÜK PARÇALAR
İddia: Fatura dökümünde yer alan bazı değişen parça kalemlerini açık bir şekilde sınıflandıramayabilirsiniz. Ayrıca ekstradan hesaplanmaması gereken işlere de rastlayabilirsiniz. Öneri: Faturadaki bu tür kalemleri tek tek kontrol edin, şüphelendiklerinizi servis yetkilisinin araç başında açıklamasını-göstermesini talep edin.
7 - AZOT GAZI
İddia: Lastik değişimlerinde müşterilere, yakıt tasarrufu sağlayacağı iddiasıyla lastiklerini azot gazıyla doldurmaları tavsiye edilir. Öneri: Atmosferdeki normal azot miktarı zaten yüzde 78’dir. Yani tamamını azotla doldurmak hiçbir fayda sağlamaz.
8 - FRENLER
İddia: Fren diskleri ve balataları, olması gerekenden birkaç bin kilometre önceden, yani erken değiştirilir. Öneri: Burada sürücülerin endişelerinden para kazanılıyor. Değişeceği söylenen parçaları size göstermelerini isteyin.
9 - AKÜ
İddia: Bir otomobil yeterli şarj edilmemiş bir aküyle servise geliyor. Kontrolün ardından sürücüye, akünün artık kullanılamayacak durumda olduğu söyleniyor. Öneri: Yeni akü almadan önce eskisini tam şarj ettirin. Eğer bunun ardından da akü yeterli performansı vermiyorsa o zaman değiştirmelerine izin verin
Etiketler:
Otomobil Bakımı,
Otomobil Servisleri
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder