27 Haziran 2008 Cuma

En Az Yakan Otomobiller



Türkiye’de yakıtın pahalı olması talebi az yakıt tüketen araçlara yönlendiriyor. Peki, hangi otomobiller az yakıyor. İşte kendi sınıflarının az yakan ilk beşer otomobili:


Türkiye’de otomobil sahibi olmak, yüksek bir yıllık yakıt harcaması yapmak demek. Bu yüzden lüks sınıf otomobillerde bile, daha az yakıt tüketen dizel motorlu seçenekler tercih ediliyor. Fakat tüketiciler 1557 versiyonun satışa çıktığı ülkemizde hangi modelin en tutumlu otomobil olduğu konusunda yeterli bilgiye sahip değil. Daha önce tüm segmentlerin en az yakan ilk 5 otomobilini sıralamıştık. Burada da kendi sınıflarının en az yakan ilk 5 otomobilleri sıralandı. Tüketim her ne kadar sürücüye, trafik yoğunluğuna, yol ve hava şartlarına göre değişkenlik gösterse de burada yer alan sıralamada, araçların ortalama yakıt tüketimleri esas alındı.
Ortalama tüketim değerleri aynı olan araçlarda ise şehir içi tüketime göre sıralama yapıldı. Fabrika değerleri, Avrupa Birliği’nin 80/1268/EEC Yakıt Tüketim Ana Direktifine bağlı direktiflere uygun olarak yapılan testler sonucunda ortaya çıkmış tüketim değerleridir. Bu da şunu gösterir ki aynı sürücü, aynı hava ve yol şartlarında tüm araçları kullanmış olsa, tüketim değerleri değişebilir, fakat sıralama değişmez. Auto Info’nun yaptığı araştırmaya göre kendi sınıfında en az yakıt tüketen otomobiller şöyle:
En tutumlu otomobiller: Mini ilk 5

1 Smart Fortwo 0.8
Şehir içi 3.41t, Şehir dışı 3.21t, Karma: 3.31t - Yakıt Cinsi: Dizel Tüm modellerin birincisi fortwo, mini sınıfının da birincisi.

2 C1-1071.4HDi
Tüketim: Ş.içi 5.31t, Ş.dışı 3.41t,
Karma: 4.1 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Minik olmanın avantajıyla ikizler bu sınıfta da ikinci sıradalar.

3 Citroen C2 1.4 HDI
Tüketim: Ş.içi 5.31t, Ş.dışı 3.71t, Karma: 4.31t - Yakıt Cinsi: Dizel Bir diğer PSA modeli C2 de sıralamadaki yerini koruyor.

4 Kia Picanto 1.1 CRDI
Tüketim: Ş.içi 5.41t, Ş.dışı 3.8lt, Karma: 4.4(t- Yakıt Cinsi: Dizel Mini sınıftaki sıralamaya Kia’nın başarılı miniği Picanto da giriyor.

5 CitroenCl 1.0
Tüketim: Ş.içi 5.51t, Ş.dışı 4.llt, Karma: 4.61t - Yakıt Cinsi: Benzin PSA modelleri ilk 5 sıralamasına neredeyse kimseyi almayacaklar.

En tutumlu otomobiller: Küçük ilk 5

1 Ford Fiesta 1.4 TDCİ
Tüketim: Şehir içi 5.5lt, Şehir dışı 3.61t, Karma: 4.3lt- Yakıt Cinsi: Dizel
Tüm otomobiller arasındaki en tutumlu ilk beş Listesinin dördüncüsü olan Fiesta, küçük sınıfın Liderliğini yürütüyor. Türkiye’de en çok tercih edilen filo araçlarının başında gelen
Fiesta, sorunsuzluğu sayesinde ikinci elde küçük sınıfın en değerli modeli olmayı başarıyor.

2 Peugeot 206 1.4 HDI
Tüketim: Şehir içi 5.3lt, Şehir dışı 3.7 lt, Karma: 4.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Sınıfının en çok satan otomobili olarak tarihe geçen 206, aynı motor paylaştığı Ford Fiesta’dan sonra bu sınıfta ikinciliği yakalıyor. Ortalama tüketim değeri Fiesta ile aynı olmasına karşılık şehir içi tüketimindeki küçük farkla ikinci sırayı alıyor.

3 Mitsubishi CoIt 1.5 DI-D
Tüketim: Şehir içi 5.9lt, Şehir dışı 3.7lt, Karma: 4.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Küçük sınıfta tüketim sıralamasına üçüncü sıradan giren otomobil bir Japon, ancak aracın yakıtla ilintili olan motoru yine Avrupa’dan; Mercedes’ten alınan 3 silindirli motor, yakıt tüketimi sıralamasında Mitsubishi’ye küçük sınıfta bir üçüncülük kazandırıyor.

4 Ford Fiesta 1,6 TDCi 5 Citroen C3 1.6 HDI
Tüketim: Ş.içi 5.2 lt, Ş.dışı 3.9 lt, Karma: 4.4Lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Ford-PSA ortaklığının ortak motoru ve yine Fiesta şehir içi tüketimiyle ortağının önüne geçip dördüncülüğü almış durumda.

5 Citroen C3 1.6 HDI
Tüketim: Ş.içi 5.71t, Ş.dışı 3.7 lt, Karma: 4.4 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
PSA modelleri HDI motorlar sayesinde her segmentin ilk beşine ağırlığını koyuyor. 1.4 HDI’dan sonra 1.6 motor da zirveye oynuyor.

En tutumlu otomobiller: Alt orta ilk 5

1 Honda Civic 1.4 1-DSi Hibrit
Tüketim: Şehir içi 5.2 lt, Şehir dışı 4.3 lt, Karma: 4.6 lt - Yakıt Cinsi: Hibrit Türkiye’de satılan tek hibrit motorlu model olan Civic, haklı olarak kendi sınıfının en başarılı tüketim performansını yakalıyor. Çok sayıda dizel motorlu otomobilin yer aldığı kompakt sınıfta benzinli motora sahip bir otomobilin en iyi tüketim değerine sahip olması, yalnızca hibrit sistemiyle mümkün olabilirdi; bunu da Civic başarıyor.

2 Renault Megane 1.5 dCi
Tüketim: Şehir içi 5.7 lt, Şehir dışı 4.1 lt, Karma: 4.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Türkiye’nin en çok satan kompakt otomobili Megane, tüketim sıralamasında da dizel motoruyla ikinci sırayı kapmış durumda. Çok satmasındaki etkenlerden biri de zaten bu 80hp’lik başarılı
dizel motoru.

3 Hyundai i30 1.6 CRDi
Tüketim: Şehir içi 5.7 lt, Şehir dışı 4.1 lt, Karma: 4.7 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Bu sıralamada güç sonuca etki eden bir faktör olsaydı, Hyundai’nin yeni kompakt hatchbacki i30 kesinlikle ilk sıraya otururdu. Çünkü 115 hp güç, rakiplerine fark atmaya yetecek bir değer.

4 Citroen C4 1.6 HDI
Tüketim: Ş.içi 5.9 lt, Ş.dışı 4.1 lt, Karma: 4.7 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
PSA modelleri ilk sırayı kapamasa da yine kompakt sınıfta da sıralamaya giriyorlar.

5 Peugeot 307 1.6 HDI
Tüketim: Ş.içi 4.2Lt, Ş.dışı 6 lt, Karma: 4.8lt . Yakıt Cinsi: Dizel
Kuzeni C4 ile aynı motoru paylaşmasına rağmen 307, küçük bir farkla beşinci sırada.

En tutumlu otomobiller: Üst Orta ilk 5

1 Volvo S40 1.6 D
Tüketim: Şehir içi 6.2 lt, Şehir dışı 4.2 lt, Karma: 4.9lt - Yakıt Cinsi: Dizel
PSA-Ford ortak yapımı motor, bu kez de orta sınıfın en az tüketenler listesini ele geçirmiş görünüyor. Ford bünyesindeki Volvo, son iki yıldır gösterdiği satış başarısındaki en önemli faktör olan 1.6 dizel motorunu bu ortaklıktan alıyor. Diğer markalardaki motorla aynı olmasına karşın S40’ın birinciliği alması, Volvo’nun mühendislik başarısı.

2 Peugeot 407 1.6 HDI
Tüketim: Şehir içi 6.8 lt, Şehir dışı 4.4 lt, Karma: 5.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
PSA-Ford ortak yapımı motoru bu kez de Peugeot’da, 407 modelin de görüyoruz. Kuzeni C5’e göre küçük bir farkla öne çıkan 407 1.6 HDI, Türkiye’de yapılan “Bir depoyla İstanbul-Antalya-İstanbul denemesi”nde tüketim rekoru kırdı.

3 Citroen C5 1.6 HDI
Tüketim: Şehir ici 6,8 lt, Şehir dışı 4.5 lt, Karma: 5.4 lt Yakıt Cinsi: Dizel
Aynı motor bu kez P54 Grubunun bir başka markası olan Citroen’ orta sınıf temsilcisi C5’e üçüncülük kazandırıyor. Bu motor, tıpkı Volvo’da olduğu gibi geçmişte pek ilgi göremeyen Citroen’e önemli satış başarısı getirdi.

4 T. Avensis 2.0 D-4D
Tüketim: Ş.içi 7.1 lt, Ş.dışı 4.6lt, Karma: 5.5lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Toyota Avensis, 2 litrelik motoruyla orta sınıf tüketim sıralamasında dördüncü oldu.

5 Ren. Laguna 1.9 dCi
Tüketim: Ş.içi 7.2Lt, Ş.dışı 4.6Lt, Karma: 5.5Lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Bir diğer Fransız modeli Renault Laguna’da ilk beş sıralamasında

En tutumlu otomobiller: Üst ilk 5

1 BMW 520D
Tüketim: Şehir içi 7.7 lt, Şehir dışı 4.6 lt, Karma: 5.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel Alman üretici BMW, yalnızca prestijli bir otomobil markası olarak kalmaktan yana görünmüyor. Bavyera aslanı, üst sınıfın en başarılı yakıt performansına sahip 5-Serisi ile sadece duygulara değil, mantığa da hitap ediyor.

2 Skoda SuperB 1.9 TDI
Tüketim: Şehir içi 7.7lt, Şehir dışı 4.61t, Karma: 5.71t - Yakıt Cinsi: Dizel Donanım ve konforuyla üst sınıfa girmeye hak kazanan Skoda Suberb, fazla bir satış performansı gösteremese de dizel motoru sayesinde markayı bu sınıfta temsil etmeyi başarıyor.

3 Mercedes – Benz E220 CDI
Tüketim: Şehir içi 8.6lt, Şehir dışı 5.0 lt Karma: 6.3 1t - Yakıt Cinsi: Dizel
Sınıfının satış lideri Mercedes E-Serisi, bu başarısını Türkiye’de ağırlıklı bu motoruna borçlu. Patronlar, E-Serisi için ödedikleri yüksek tutarı yakıtla telafi etmeye çalışıyor olabilirler.


4 Saab 9-5 1.9 TID
Tüketim: Ş.içi 8.6lt, Ş.dışı 6.41t, Karma: 6.41t - Yakıt Cinsi: Dizel GM-Fiat ortak üretimi olan dizel motor, Saab için ilk beşe girme başarısı getiriyor.

5 Audi A6 2.0 TDI
Tüketim: Ş.içi 8.81t, Ş.dışı 5.0 lt, Karma: 6.4 1t - Yakıt Cinsi: Dizel İki alman rakibini bu sınıfta A6 ile zorlayan Audi’nin bu başarısının ardında TDI motor var.

En tutumlu otomobiller: Lüks ilk 5

1 BMW 730D
Tüketim: Şehir içi 11 .3lt, Şehir dışı 6.4lt, Karma: 8.2lt - Yakıt Cinsi: Dizel
BMW, üst sınıfta olduğu gibi lüks sınıfta da liderliği ele almış durumda. 7-Serisi gibi devasa sedanı, 100km’lik mesafede 8.2 litrelik bir yakıt tüketerek götüren bu motora şapka çıkarmak bile az gelir.

2 Mercedes-Benz S320 CDI
Tüketim: Şehir içi 11 .61t, Şehir dışı 6.4 lt, Karma: 8.31t - Yakıt Cinsi: Dizel
Sıkı rakibi BMW karşısında küçük farkla ikinciliğe düşen Alman Kralı Mercedes, dizel motorun yaratıcısı Almanların bu konuda ne denli başarılı olduğunun da kanıtlarından biri.

3 Audi A8 3.0 TDI
Tüketim: Şehir içi 12.1 lt, Şehir dışı 6.6 lt, Karma: 8.5 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Lüks sınıfın tüketim sıralamasında ilk üçü kimseye bırakmayan Almanların üçüncü temsilcisi de Audi’nin amiral gemisi A8. 3 litrelik motoruyla iki memleketlisinin peşinden geliyor.

4 Mercedes-Benz S350
Tüketim: Ş.içi 14.5lt, Ş.dışı 7.71t, Karma: 10.1 lt - Yakıt Cinsi: Benzin
Mercedes S-Serisi bu kez de S350 benzinli motoruyla sıralamaya giriyor.

5 BMV 730i
Tüketim: Ş.içi 14.6 lt, Ş.dışı 7.5 lt Karma: 10.1 lt - Yakıt Cinsi: Benzin
Bir diğer benzinli Alman modeli 730i de yine tüketim sıralamasına girmeyi başaranlardan.

En tutumlu otomobiller: Spor ilk 5

1 VW EOS 2.0 TDI
Tüketim: Ş.içi 81t, Ş.dışı 5 lt, Karma: 6.0 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Bir Alman dizeli de spor sınıfta birinciliği yakalamış durumda.

2 Daihatsu Copen 1.3
Tüketim: Ş.içi 3.4 lt, Ş.dışı 3.2 1t, Karma: 6.0 lt - Yakıt Cinsi: Benzin
Tüketimde ilk beşe girebilmeyi başaran ender Japonlardan biri.

3 Opel Tigra TwinTop
Tüketim: Ş.içi 8.l lt, Ş.dışı 5.0 lt, Karma: 6.l lt - Yakıt Cinsi: Benzin
Opel’in küçük roadsteri de benzinli bir motorla listeye girdi

4 Alfa GT 1.9 JTD
Tüketim: Ş.içi 8.5 lt, Ş.dışı 4.9 lt, Karma: 6.2 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Alfa, göz dolduran spor modellerine dizel koymayı ihmal etmiyor.

5 Alfa Brera 2.4 JTD
Tüketim: Ş.içi 9.2 lt, Ş.dışı 5.4 lt, Karma: 6.8 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Yüksek hacimli motoruyla en az tüketenler listesine girebildi.

En tutumlu otomobiller: 4x4 ilk 5

1 Jeep Compass/Patriot 2.0 CRD
Tüketim: Şehir içi 8.31t, Şehir dışı 5.41t, Karma: 6.5Lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Devasa motorlarıyla gerek tüketimde gerekse vergilerde Türk insanını zorlayan Amerikan otomobilleri, çok beğenilmelerine rağmen satış şansı bulamıyor. Ancak Chrysler Grubunun markaları, optimum hacimli dizel motorlarıyla bu genel geçerin dışına çıkıyor. Üstelik burada görüldüğü gibi, SUV segmentinin en az tüketenleri sıralamasında ilk sırayı da alabiliyor.

2 Honda CR-V 2.2 CTDİ
Tüketim: Şehir içi 8.1 lt, Şehir dışı 5.7 lt, Karma: 6.5 lt- Yakıt Cinsi: Dizel
Honda ürün serisinin tek dizel motoru, Japon üreticisine en az tüketenler listesinde ikinciliği getirdi. Alman ve Fransızların işgal ettiği listelerde yer bulan az sayıdaki Uzakdoğulu otomobilden biri de Honda’nın orta boyuttaki SUV modeli..

3 Toyota Rav4 2.2 D-4D
Tüketim: Ş.içi 8.1 lt, Ş.dışı 5.6 lt, Karma: 6.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Dizel motoru sayesinde en az tüketenler listesinde kendine yer bulan Japonlardan biri de Toyota’nın kompakt SUV’u RAV4. Türkiye’de ÖTV barajını aştığı için çok ilgi görmese de RAV4’ün bu versiyonu, modele Avrupa’nın en çok tercih edilen SUV modeli unvanını kazandırıyor.

4 Nissan Qashqai 1.6 4x2
Tüketim: Ş.içi 8.4 lt, Ş.dışı 5.7 lt, Karma: 6.7 lt . Yakıt Cinsi: Benzin
SUV sınıfında benzinli motoruyla listeye girebilen tek model, bir diğer Japon markası olan Nissan’ın Qashqai modeli oldu.

5 BMWX3 2.Od
Tüketim: Ş.içi 8.6 lt, Ş.dışı 5.7 lt, Karma: 6.8 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
BMW, üst ve lüks sınıfta gösterdiği üstün başarıyı yakalayamasa da burada da listeye girmeyi X3 ile başardı.

En tutumlu otomobiller: Küçük MPV ilk 5

1 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi
Tüketim: Şehir içi 6.3Lt, Şehir dışı 4.l lt, Karma: 4.9lt . Yakıt Cinsi: Dizel
Bir kez daha Ford-PSA ortak yapımı dizel motor sahnede. 1.6 litrelik 110 hp gücündeki bu motor, C-MAX’e en az tüketenler listesinde zirveyi kazandırıyor. Türkiye’de en çok tercih edilen küçük MPV modeli Ford Focus C-MAX, neredeyse tamamen bu motorla satılıyor

2 Renault Scenic 1.5 dCi
Tüketim: Şehir içi 6.4 lt, Şehir dışı 4.4 lt, Karma: 5 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Renault Megane’a kendi sınıfında ikinciliği getiren motor, bu kez de 100hp’lik versiyonuyla küçük MPV’de aynı yeri Scenic’e kazandırdı.

3 C. Xsara Picasso 1.6 HDI
Tüketim: Şehir içi 6.5 1t, Şehir dışı 4.3 lt, Karma: 5.l lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Picasso’da köklü bir değişim yaşandı, fakat henüz ilk nesil Xsara Picasso listeden kaldırılmadı. 1.6 litrelik 92hp’lik motor, yeni seride 110hp’ye çıkarılmış motora göre daha az güç üretiyor, ama daha düşük yakıt tüketerek ilk beş listesinde kendine yer bulabiliyor.

4 Dacia Logan MCV 1.5 dCi
Tüketim: Ş.içi 6.5Lt, Ş.dışı 4.6 lt, Karma: 5.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
7 kişilik olduğu için MPV sınıfında yer alan Logan MCV de Listeye dördüncü sıradan girmeyi başarıyor.

5 Mercedes B180 CDI
Tüketim: Ş.içi 7.2 lt, Ş.dışı 4.6 lt, Karma: 5.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Piyasaya çıktığından beri Türkiye’de en çok satan MPV modelleri listesinde yer bulan B-Serisi, en az tüketenler listesine de girdi.

En tutumlu otomobiller: Büyük MPV ilk 5

1 Ford S-MAX 2.0 TDC
Tüketim: Ş.içi 8.1 lt, Ş.dışı 5.4 lt, Karma: 6.4 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Ford, bir kez daha liste başı olmayı S-MAX ile başarıyor.

2 M. Grandis 2.0 D-ID
Tüketim: Ş.içi 8.4 lt, Ş.dışı 5.6 lt, Karma: 6.6 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Mitsubishi bir başka Alman motoruyla listede ikinci sırada.

3 C. Voyager 3.0 CRD
Tüketim: Ş.içi 11.3 lt, Ş.dışı 6.6 lt, Karma: 8.4 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Mercedes’in desteğiyle Chrysler bir defa daha listeye giriyor.

4 KIA Carnival 2.9 DSL
Tüketim: Ş.içi 12.3 lt, Ş.dışı 7.0 lt, Karma: 9.0 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Kia, en küçük modeli Picanto’dan sonra en büyük modeliyle de listede.

5 Mercedes R320 CDI
Tüketim: Ş.içi 12.2 lt, Ş.dışı 7.6 lt, Karma: 9.3 lt - Yakıt Cinsi: Dizel
Mercedes’in dev MPV modeli R-Serisi de listede yer buldu.

Hiç yorum yok: