9 Eylül 2012 Pazar

Yeni Kia Ceed-Hyundai i30 Karşılaştırması

Evet uzun zamandır beklenen karşılaştırmayı sizler için gerçekleştirdik Yani Kia Ceed ve Hyundi i30 arasında aynı segmentin bu güçlü rakiplerini sizin için hem test hemde karşılaştırma imkanı bulduk.

Bilindiği gibi Uzak doğu araçlarındaki değişim rüzgarından en güçlü etkilenen araçlardan biri olan Kia'nın yeni Ceed modeli, göz alıcı tasarımı ile rekabetin en çetin geçtiği kompakt hatchback segmentine sağlam bir giriş yaptı.


Almanya'da tasarlanan Güney Koreli Hyundai i30, Çek Cumhuriyeti'nde üretiliyor. Uzak doğu araçlarının kendilerine özgü olan tasarım anlayışları değişen konuşlarla beraber artık oldukça modern ve oldukça Avrupalı. Ayrıca Yeni Ceed ile aynı platformu, aynı motorları ve aynı şanzımanı ve bir çok birçok özelliği paylaşmakta.


2006 yılında çıkan ilk nesil Ceed, ne yalan söyleyelim biraz zayıftı. Ancak yeni Ceed rakiplerinin karşısına tüm zayıf yönlerini tamamlayarak çok iddialı bir çıkış yaptı. Yeni Hyundai i30 ile aynı platformu, aynı motorları ve aynı şanzımanları kullanan modelde başka bir çok benzer özellikler bulunmakta.



Yenilenen Hyundai i30'un ön tasarımında en dikkat çeken öğe şüphesiz farları diyebiliriz. Dalga desenli ön far yapısı adeta yeni i30'un imzası. Son zamanlarda moda olan sis farlarının kenarında ki LED gündüz farları, i30'a da çok modern bir hava katmış.



Kia Ceed'in agresif bakışlarında Peter Schreyer'in imzası bulunmakta. “Kaplan Burnu” isimli ön ızgara bu araçta da yerini almış. Concept Plus donanım seviyesinde büyük far yapısını boydan boya LED şeridi ile süsleyen genç Kia'nın, sis farları ise tüm versiyonlarda sunuluyor.
Derin çizgileri bulunan kaslı kaputu ve şişkin çamurlukları görüntüsünü güçlendiriyor. Hyundai i30'u hangi donanımla alırsanız alın alüminyum alaşımlı jantlar standart olarak sunuluyor.  Yan kısımda dikkatimizi çeken başka bir öğe ise derin omuz çizgileri ve pencere altındaki krom çıtalar.
Oldukça dikkat çekici ve şık olan ön tasarımı yan tarafta arka kısma doğru daralan camları ile yerini spor bir havaya bırakıyor. Dikiz aynasından başlayan omuz çizgileri arka stoplara kadar uzanıyor.
Arka kısmında sportif imajı güçlü bir şekilde hissedilirken Yeni Ceed'de olduğu gibi sis farları tamponun köşelerine yerleştirilmiş. Ortaya konumlandırılmış Hyundai logosu geri görüş kamerasına ev sahipliği yapıyor. Ancak test aracımızda bu özellik mevcut değil.
Yan tasarımda ki sportif görünüm arka kısımda da muhafaza edilmiş. Arka cam üstü spoiler, 2 parça olan stoplar ve alt kısımdaki i30'dan aşina olduğumuz kedi gözleri mükemmel bir uyum yakalamış. Gövde rengi tombul tamponlar ile de uzak doğuya bir gönderme yapılmış.
Test aracımız donanım seviyesi düşük olduğu için kabin içi aracın dışı kadar bize heyecan vermedi. Genel olarak i30'da markanın son dönemdeki modellerinde kullandığı tasarım dilini görüyoruz.
Kia Ceed'in en iddalı olduğu noktalardan biri iç mekan genişliği ve kullanılan malzemelerin kalitesi. Özenle şekillendirilmiş iç mekanda döşemelerin işçiliği ve kaplamaların verdiği kalite hissi gerçekten çok başarılı.
Yuvarlak ve köşeli hatların iyi bir şekilde harmanlanmış hali olan iç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi başarılı. Yumuşak göğüs malzemesinin yanında kapı içlerinde kullanılan malzemelere dokunduğunuzda artan kaliteyi hissediyorsunuz.

Sürücüye yönelik tasarlanmış orta konsolda ve direksiyonun alt kısımlarında ve kapı kollarındaki piyano siyahı kaplamalar ve kırmızı renkli göstergeler zengin bir hava katmış. Direksiyon üzerindeki düğmeler, müzik ve hız sabitlemenin yanı sıra 3 farklı modda direksiyon yumuşaklık seviyesini ayarlamaya da imkan sağlıyor.
Orta konsolda Hyundai diğer modellerinden alıştığımız müzik sistemi görev yapıyor. USB ve Bluetooth üzerinden de müzik çalabilen sistemin kullanışı ve ses kalitesi başarılı diyebiliriz. Ses sisteminin altındaki derin eşya gözü de oldukça kullanışlı.
Concept ve Concept Plus olmak üzere iki donanım seviyesi ile satılan Ceed'in tüm modellerinde çift bölgeli otomatik klima, ESP, viraj farları, yağmur sensörü ve USB-AUX-Bluetooth üzerinden müzik çalabilen ses sistemi tüm donanım paketlerinde standart olarak sunuluyor.
i30'un dört kollu direksiyon simidi üzerinde bol miktarda düğme bulunuyor. Alıştığımız düğmelerin haricindeki tuş ise direksiyonun hassasiyetini ayarlamaya yarıyor. Comfort modda düşük hızlarda çok yumuşak olan direksiyon, Sport moda alındığında sertleşerek hassasiyetini arttırıyor.
Kia Ceed'in Concept Plus segmentinde ise diğer özelliklere ek olarak Cam tavan, LED farlar, 17 inçlik jantlar, elektrikli bel destek sistemi ve arka park sensörü gibi konfor özellikleri bulunmakta.
Yeni Kia Ceed'de olduğu gibi 1.6 lt benzinli ve dizel motor seçeneği bulunan İ30'da test aracımız benzinli 1.6 lt GDI motor 135 PS güce sahip. Sarsıntısız çalışma karakterini beğendiğimiz ünite trafikte de yeterli performansı sunuyor. İ30'un 1.495 kg'lık ağırlığı ile rahatlıkla başa çıkabilen motorun gaz tepkileri de gayet iyi.
Yeni Hyundai i30'da olduğu gibi Kia Ceed'de de 1.6 lt benzinli ve dizel motor görev yapmakta. Benzinli olan sadece otomatik şanzımanla satın alınabilirken dizel versiyon hem manuel hem de otomatik şanzımanla satın alınabiliyor.
Modelde kullanılan 6 kademeli manüel şanzıman ekonomi yapmak isteyenlerin en büyük yardımcısı. Geçişleri net şanzımanın 6. Kademesi sayesinde yüksek süratlerde düşük tüketim değerleri sunuyor.
Testini gerçekleştirdiğimiz dizel versiyon  1.6 litrelik motor hacminden 128 hp güç ve 260 Nm tork üretmekte. Testimiz süresinde 100 km'de ortalama 4.8 lt dizel yakıt tüketen motor bizce oldukça ekonomik.

Testimizin sonunda 6.5 lt /100 km ortalama tüketim verisine imza atan model, şehir dışı sakin yolculuklarda daha ekonomik olacağı kesin.
Kia Ceed, kardeşi Hyundai i30'dan biraz daha sert virajları büyük bir kararlılık içerisinde içerden dönebiliyor. Fren mesafesi başarılı olan aracın yüksek hızlardaki stabilitesi de oldukça iyi.

Rakiplerinden daha uzun bir gövdeye sahip olan yeni i30, 4.300 mm uzunluğu ile bu farkı fark ettirmekte. Hyundai i30'un 378 litrelik bagaj hacmi yine sınıfının en iyileri arasında.
Ön koltuklarında yeteri kadar konforu sunan model arka koltuklarda sunduğu başarılı diz mesafesi ile beğeni kazanıyor.
Hyundai i30 Fiyat :
Hyundai i30'un 1.6 GDİ benzinli STYLE versiyonu 43.900 tl'den satılırken, 1.6 CRDİ otomatik şanzımanlı ELİTE versiyonu 60.300 tl'den satılmakta.
Yeni Kia Ceed Fiyat:
Yeni Ceed'i en ekonomik alabileceğiniz CONCEPT olan 1.6 lt benzinli 135 ps güç üreten otomatik şanzımanlı versiyonu 51.100 tl'den satılmakta. PREMİUM olan1.6 lt dizel 128 ps güç üreten otomatik şanzımanlı versiyonu ise 63.100 tl'lik bir fiyatla satılmakta.






Hiç yorum yok: