16 Ekim 2012 Salı

Maserati GranCabrio



 İtalyan lüks spor otomobil üreticisi Maserati’nin GranCabrio adını verdiği ve göz alıcı tasarımıyla dikkat çeken katlanabilir tavanlı modelinin en güçlü ve sportif versiyonu, 2012 Paris Otomobil Fuarı’nda resmen tanıtıldı. 460 HP güç üreten 4.7 litre V8 motorla ve MC Auto Shift otomatik şanzımanla kombine edilen Maserati GranCabrio MC, 289 km/s’lik son hıza erişirken, 0-100 km/s hızlanmasını 4.9 sn’de tamamlayabiliyor. Sadece 300 adet üretilen 450 HP’lik Maserati Gran Turismo MC Stradale’nin başarısından esinlenerek geliştirilen Maserati GranCabrio MC, görsel açıdan diğer Maserati GranCabrio versiyonlarından 48 mm daha uzun olmasıyla dikkat çekerken, tasarımsal farklılıklar barındırmasıyla da ön plana çıkıyor. GranTurismo MC Stradale’den esinlenilen ve aerodinamik yapıyı en uygun hale getirme amacıyla tasarlanmış ve LED teknolojili farlarla desteklenen farklı bir ön yüze sahip olan GranCabrio MC’nin arka bölümünde ise daha büyük bir spoyler yer alıyor.

İtalyan lüks ve prestijli spor otomobil üreticisi Maserati’nin dört koltuklu ve katlanabilir tavanlı modeli GranCabrio’nun 460 HP’lik “MC” versiyonu, ilk kez 2012 Paris Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı. Sadece 300 adet üretilen Maserati GranTurismo MC Stradale’nin elde ettiği başarı sonrasında geliştirilen 4.7 litrelik V8 motorlu ve MC Auto Shift otomatik şanzımanlı Maserati GranCabrio MC, İtalyan markanın yarış deneyimlerinden gelen yüksek performans ve sportif özelliklerini taşımasıyla dikkat çekiyor.
Maserati Quattroporte ve GranTurismo modelleri gibi Pininfarina imzasını taşıyan Maserati GranCabrio MC, 28 saniyede açılabilen veya tamamen kapatılabilen kumaş tavana sahip olmasıyla da dikkat çekiyor. Maserati GranCabrio MC, 2940 mm’lik aks mesafesiyle aynı zamanda sınıfının arka koltukta yolcularına en uzun diz mesafesi sağlayan modeli olarak farkını ortaya koyuyor. Maserati GranCabrio MC’nin renk paletinde 10 renk bulunmakla birlikte tüm bu seçenekler, koltuklarda, kokpit panelinde, tente kaplamasında, direksiyonda ve vites topuzunda sayısız kombinasyon dâhilinde harmanlanabiliyor.
Maserati'nin Grancabrio modellerine istenirse diğer firmalardanda modifiye yaptırılabiliyor örneğin resimde gördüğünüz bir Novitec modifiyeli Maserati Grancabrio.

Maserati Quattroporte ve GranTurismo modelleri gibi Pininfarina imzası taşıyan Maserati GranCabrio, GranTurismo modelininin sofftop tavanlı versiyonu olarak dikkat çekiyor. Maserati GranTurismo’nun çarpıcı tasarımına ek olarak 28 saniyede açılabilen veya tamamen kapatılabilen kumaş tavana sahip Maserati GranCabrio, 2940 mm’lik aks mesafesiyle aynı zamanda sınıfının arka koltukta yolcularına en uzun diz mesafesi sağlayan modeli olarak farkını ortaya koyuyor. Şık kaputu altında 440 HP güç üreten 4.7 litrelik V8 motorun yer aldığı Maserati GranCabrio, tavanı kapalı konumda iken 283 km/s’lik maksimum hıza erişebiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını ise 5.4 sn’de tamamlayan Maserati GranCabrio, 80-120 km/s ara hızlanmasını ise 6 ileri vitesli otomatik şanzımanının atak yapısı sayesinde 4.2 saniyede tamamlayabiliyor. Maserati GranCabrio’nun renk paletinde 10 renk bulunmakla birlikte tüm bu seçenekler, koltuklarda, kokpit panelinde, tente kaplamasında, direksiyonda ve vites topuzunda sayısız kombinasyon dâhilinde harmanlanarak kullanılabiliyor.
Maserati GranCabrio, “Skyhook” süspansiyon sistemi yani  değişen yol koşullarına göre uyarlanan sürekli ayarlanabilir amortisörleri ile donatılmış olarak yollara çıkıyor. Maserati GranCabrio’ya dinamik bir performans veren ve âdeta kişiye özel yapılmış şık bir takım gibi kişisel tercihe uyacak şekilde ayarlanabilen Skyhook sistemi; Spor düğmesine basılmasıyla bir anda otomobilin süspansiyonu sertleştirmektedir. Ayrıca vites değişimini de hızlandırır ve egzoz sesini daha derin bir hale getiren sistem, tek bir düğmeye basılarak yeniden Normal moda dönerek sınıfının standartlarının üstünde konfor sunabilmektedir.

İdeal sürüş yörüngesinden en ufak bir sapmayı tespit eden geniş bir sensör serisine sahip olan MSP (Maserati Güvenlik Programı) sistemi ile donatılan Maserati GranCabrio, acil fren yapılması gereken durumlarda devreye giren bir başka güvenlik unsuru teşkil eden HBA sistemi ile donatılmıştır. Bu sistem, fren servosu üzerindeki basınç, tekerlek hızı ve üçüncü stop lambasının yanması gibi bir dizi parametreyi analiz ederek sürücünün panik durumunu tespit eder. Acil durum belirtildikten sonra HBA, frenlere tam güç uygulayarak durma mesafesini en aza indirir.
Maserati mühendisleri, otomobilde azami dengeyi sağlamak için ağırlık merkezinin tam gereken noktaya konumlandırılmasını temin etmek amacıyla ön ve arka arasında ağırlık dağıtımının ideal seviyeye çıkarılması konusunda özen göstermişlerdir. Düzenleme bakımından bu hedef, mekanik sistemin ve münferit gövde parçalarının düzenlenmesinde elde edilen daimî ilerlemeye yansımaktadır. Motor ön aksın iyice gerisine yerleştirilmiş ve tavan sisteminin düzenine de özel bir ilgili gösterilmiştir ki bu da araç dinamikleri açısından önemli bir yere sahiptir.  6-ileri otomatik vites kutusu motorla aynı ünitede öne yerleştirilmiş; sınırlı kaymalı diferansiyel ise arkaya monte edilmiş olup, çekişte %25 ve serbest durumda ise %45 oranında kilitleme oranlarına sahiptir. Böylece tekerleklerin tutunmasını yöneterek mevcut azami çekişin her zaman temin edilmesine olanak verir. Tahrik ve güç, titreşimleri en aza indirmek için tasarlanmış merkezî sürekli velositeli mil yatağı ile bağlantılı bir krank mili tarafından, motor/vites kutusu ve diferansiyel arasında dağıtılır.

Hiç yorum yok: