2 Haziran 2014 Pazartesi

2014 Hyundai Elantra-Yeni Elantra



Hyundai, yeni yüzüyle Elantra modelinin düşük motor hacimli otomobillerin rağbet gördüğü Türkiye pazarına uygun 1,6 litre dizel motorlu seçeneğini getiriyor. i30 modelinde de kullanılan 128 beygirlik bu motor, Türkiye için özel olarak Elantra’ya da adapte edildi.

Türkiye’de motor hacmine göre alınan ÖTV oranları yılbaşından itibaren yüzde 5 ile 15 arasında artırıldı. 1600 cc altı otomobillerden alınan yüzde 45’lik vergi, 1600-1999 cc arasında yüzde 90 ve 2000 cc üstü motorlarda yüzde 145 oranında alınıyor. Bu sebeple de tüketicisi düşük motor hacimli araçları tercih ediyor. Güney Koreli üretici Hyundai, ürün gamındaki yüzde 1,3 payla en çok satılan modeli Elantra’nın yüzünü yenilerken Türkiye pazarındaki talebi artırmak için motorunu da küçülttü. Şirket daha önce 1,7 litre hacimli dizel motor ile ÖTV dezavantajı yaşamıştı. Yeni Elantra’ya ise i30 modelinde de kullanılan 128 beygir gücündeki 1,6 litre motor adapte edildi. Koreli oto devinin, sedan otomobil olan Elantra’dan yılda 2 bin 500 adet satarak toplam satışları içindeki payı yüzde 5 civarındaydı. Makyajlanan araçtan bir de motoru küçültülerek fiyat avantajı sağlanınca şirket, bu yıl Elantra satışlarını ikiye katlamayı hedefliyor.

Araç, keskinleştirilen LED far tasarımı, değişen stop lambaları ile yeni yüze kavuşurken, iç mekanda da yerleri değiştirilen havalandırma ızgaraları ve daha çok alüminyum kullanıldığı dikkat çekiyor. Üst donanım paketi Elite seviyesinde internet bağlantılı gelişmiş multimedya sistemi müşteri beğenisine sunuluyor. MirrorLink ile dokunmatik ekranda telefon kontrolü ve Bluetooth ve Türkçe ses tanıma gibi özelliklerle aracın kullanım kolaylığı artırılmış. Hem iç hem dış tasarımıyla estetik kaygısı olanların dikkatini çekecek olan Elantra, yeni 1,6 litre dizel motoru 6 kademeli otomatik vitesle alt devirlerde 280 Nm’lik torka sahip. Ortalamada 100 kilometrede 4,9 litre benzin tüketen araç, yüksek devirli kullanımlarda bile 7 litrelik tüketim gerçekleştiriyor.

Pazar payını artırdı.

Şirketin hedefleri hakkında bilgi veren Hyundai Assan’da satış, pazarlama ve satış sonrasından sorumlu Genel Müdür Önder Göker, 2014’ün ilk 3 ayında yüzde 25 daralan otomotiv pazarında Hyundai’nin pazar payının arttığını kaydetti. Türkiye’de 2013’te yüzde 5,9’luk pazar paylarını ilk çeyrekte yüzde 6,5 seviyelerine çıkardıkları bilgisini veren Göker, sözlerine şu şekilde devam etti: “Bu pazar payımızı yıl sonuna kadar Türkiye çapına yayılmış güçlü bayi teşkilatımız sayesinde sürdürmeyi amaçlıyoruz. Bunu gerçekleştirirken hem satış hem de satış sonrasında müşteri memnuniyetinde zirveye çıkmayı da hedefliyoruz.” Türkiye’de yan sanayi ile birlikte 1,2 milyar liralık yeni yatırımla İzmit Fabrikası’nın yıllık kapasitesini 200 bin adede çıkaran şirket, üretimin 178 bin adedini ihraç ediyor.

1 yorum: